hits

Camilla i København

HEADER KOMMER SNART

17. Mai feiring i København

  • 19.05.2018 16:24
  • Hei♥ Da er bachelor endelig levert og 17. mai feiring er overstått. Følelsen av å ikke stå opp hver dag og bare gå rett på bachelorskriving er så merkelig, haha. Det føles nesten feil å gjøre andre ting etter den siste måneden har gått til å skrive på den hver eneste dag. Tror vi er ok fornøyde med resultatet hvertfall, og det er deilig å ha litt fritid igjen. Feiring av 17. mai ble også superhyggelig. Vi startet med champagnefrokost hos meg kl. 09 (eller det vil si, folk var invitert til klokken 09, men dukket opp fra 09.30 og utover haha...). Vi ble her et par timer med god mat og masse champagne, før vi dro videre for å gå i tog med resten av nordmennene i København. Toget endte utenfor Sjømannskirken hvor det til og med ble en omgang sekkeløp på meg. Det ble et underholdende syn som heldigvis for alle andre er foreviget på video, haha. Jeg gjorde det veldig godt frem til jeg falt da hehe... Planen for resten av kvelden var egentlig å dra videre på en ANSA-fest, men jeg var så sliten at jeg sovnet hjemme, og da jeg våknet igjen fristet det veldig lite å feste videre i tillegg til at jeg hadde en ankel som plutselig hadde hevet opp til dobbel størrelse. Vet ikke heelt hva jeg har gjort, men på et eller annet tidspunkt har jeg vel klart å vrikke ankelen uten at jeg var helt oppmerksom på det. Hevelsen har gått betraktelig ned nå da, men jeg halter fortsatt litt rundt på det ene benet. Vellykket dag var det i alle fall! 

    Kameraet ble ikke så aktivt brukt som jeg skulle ønske, men litt bilder har jeg i alle fall fra dagen. Vi var jo så heldige med været, hvor det ble både sol og supergod temperatur. 

    I kveld skal jeg i bursdag til en venninne. Hører snakk om at de andre kanskje skal dra ut, men for min del blir det en rolig kveld. Passer ikke helt godt sammen med kalorikutt og flere alkoholdager i uken. Nå tok jeg en unntaksdag på 17. mai, og så får det bli en stund til neste gang. Er nok like greit med tanke på en ankel ute av drift, haha. Det er jo uansett hyggelig å samles for å feire litt! Før den tid tenker jeg å prøve meg på en sunnere versjon av gulrotmuffins siden jeg har hatt lyst å prøve det lenge nå, men har aldri hatt tiden. Skal dele oppskrift om det blir vellykket. Håper ellers at dere hadde en super feiring av nasjonaldagen, og at dere nyter helgen nå♥

  • Publisert: 19.05.2018, 16:24
  • Kategori: Hverdag
  • 6 kommentarer
  • Bachelor-innspurten

  • 14.05.2018 09:48
  • Hei♥ Jeg har egentlig som "regel" for meg selv at jeg kun skal blogge når jeg har tid til å legge litt mer i det, fordi jeg syns jo det er gøy å blogge, men det blir ikke helt det samme når jeg poster hasteinnlegg bare for å få ut noe liksom. MEN - nå har jeg så utrolig dårlig samvittighet for at jeg ikke har klikket meg inn på bloggen siden lørdag for to uker siden. Grunnen er enkelt og greit at dagene mine har gått i ett siden da, med trening, jobb og bachelorskriving. Vi leverer bachelor om 2 dager, så hvert eneste ledige sekund av dagen går med til å skrive på den. Vi ligger relativt greit an nå da, så jeg tror det skal gå helt fint å fullføre, og det skal bli så deilig å få litt frihet igjen etter levering på onsdag kl. 12! Og så blir det feiring av 17. mai her nede på torsdag - det blir bra. 17. mai-feiringen her i København er utrolig bra, det er jo ganske mange nordmenn som bor her, så da går man i tog her nede og det er bare generelt superkos. Utrolig typisk at vi har hatt 25 grader og sol i over en uke, men fra og med torsdag er det meldt regn og et dropp i temperatur på 10 grader da. Jaja, jeg er fri da så ingenting kan vel ødelegge stemningen den dagen! 

    Selvopptatt som man blir på diett har jeg kun bilder av meg selv og fremgang fra de siste ukene - ikke så merkelig når man sitter foran en skjerm hele dagen da. Men det får gå for nå selv om kun halve ansiktet kom med, heh.. 

    Nå venter jeg egentlig bare på hun jeg skriver med på bachelor, men først skal jeg få i meg litt frokost etter dagens treningsøkt! Vi snakkes forhåpentligvis bedre om et par dager♥ 

  • Publisert: 14.05.2018, 09:48
  • Kategori: Hverdag
  • 1 kommentarer
  • Tre tips en lørdagskveld

  • 05.05.2018 21:49
  • Hei♥ Til tross for at det er lørdag kveld sitter jeg foran macen og jobber med bachelor. En avtale med en venninne ble avlyst, og ærlig talt trenger jeg vel egentlig denne tiden til å skrive på prosjektet. Men da tenkte jeg å ta turen innom å tipse dere om tre produkter jeg har prøvd ut i løpet av de to siste døgnene og som definitivt kommer til å få en fast plass på min liste. Cravings forsvinner jo ikke selv om man er på diett - tvert i mot forsterkes de nesten, fordi man vet at man ikke kan spise hva enn man har lyst på. For min del dukker det oftest opp sjokoladecravings eller cravings etter noe salt. Regner med jeg ikke er alene der, så derfor vil jeg gjerne tipse om disse produktene. Jeg synes alltid det er litt vanskelig å tipse om produkter, da jeg ikke vet om de også finnes i Norge og heller ikke hvor man kan få tak i de i så fall. Meen jeg kjører på likevel.

    Lohilo proteinis

    "Joda, proteinis kan vel sikkert være fint det, men jeg tar heller en Ben&Jerrys" tenker man vel som oftest. Lohilo sin is er ene og alene motbeviset på dette, haha. Både jeg og kjæresten er frelst - dette er et tegn på hvor langt menneskeheten har kommet mener vi da. At noe kan smake så godt og samtidig være så fornuftig på næringsinnhold er magisk. Jeg smakte faktisk denne i fjor sommer også, og jeg husket den som god, men ikke så god. Jeg mener oppriktig at den er bedre enn de fleste vanlige typer is jeg har smakt. Denne kommer altså til å bli mye spist fremover! Den koster 35 danske kroner pr. boks da så litt dyr er den jo, men med 25 gram proteiner er det nesten et måltid i seg selv. Jeg kjøpte den på 7/11 og vet ikke om den også finnes der i Norge? Ellers vet jeg at den finnes i Sverige hvis dere er på grensehandel der.  

    Rebellion Bean Crisps

    Salte cravings har jeg ofte. Denne craving kan tilfredsstilles på mange måter, men noen ganger har man enkelt og greit bare lyst på noe chips. Denne chipsen av erter og bønner med smak av havsalt falt vi tilfeldigvis over i butikken i går. Den så litt morsom ut og inneholdt godt innhold av både proteiner og fiber samt lite fett, så vi plukket den med hjem. Jeg er skeptisk til alle sånne "sunnifiserte" produkter, det går ofte ut over smaken syns jeg. Jeg endte opp med å spise min halvdel av posen på under en halvtime. Den var så god. Perfekt salt og perfekt crispy! Jeg er i utgangspunktet ikke veldig glad i vanlig salt chips, men jeg mener denne er bedre. Det sier i alle fall noe om smaken. Og kanskje det at vi dro tilbake til butikken og kjøpte med oss 5 pakker hjem, haha. Vi kjøpte den altså bare på en vanlig matbutikk her, men jeg ser det selges på denne nettbutikken i Norge så da har de det kanskje i vanlige butikker også. 

    Protein o's Bodylab

    Jeg spiser sjelden kjeks egentlig, men disse har jeg sett en del ganger tidligere, og da vi var innom en bensinstasjon i dag så måtte jeg bare dra dem med meg. De inneholder en del fett, men også mye proteiner, fiber og ikke tilsatt sukker, så det gjør at de litt lettere kan passe inn i makroene på diett. De var gode - ikke helt på nivå med verken protein-isen fra Lohilo eller bønnechipsen, men et godt alternativ til vanlige oreo på diett. Kanskje jeg skal prøve meg på en sunnere versjon av oreo cupcakes, bare for å ha prøvd det ut liksom? Disse kan nok kjøpes en del steder, men Bodylab sin nettside har dem hvertfall. 

    Vet ikke om dere synes sånne innlegg er gøy? Jeg liker i alle fall alltid å få tips til nye ting jeg kan prøve ut, så da tenker jeg at andre også finner det litt spennende. At jeg prøvde alle disse tre tingene i løpet av i går og i dag er ganske tilfeldig, men jeg er så fan! Nå tenker jeg å finne senga og slappe litt av med serier eller noe, kjenner at hodet ikke klarer mer skriving nå. Godnatt til dere som også har rukket så langt, eller kos dere videre i kveld for alle som ikke plutselig har blitt pensjonist over natten♥

  • Publisert: 05.05.2018, 21:49
  • Kategori: Tips
  • 3 kommentarer
  • Mine topp 3 intervalløkter

  • 03.05.2018 18:52
  • Hei♥ Jeg kom hjem fra jobb for en liten time siden, og har egentlig bare slappet litt av på sofaen siden det. I dag er det beina som skal få kjørt seg på trening, så må lade opp til det! Man blir jo også litt sliten etter en åttetimers jobbdag i ny jobb, det er så mange nye inntrykk å ta innover seg og så mye å lære. Men det var også veldig spennende å ha første "skikkelige" dag på jobb da, hvor jeg faktisk hadde litt oppgaver også. Gleder meg til å lære mer fremover!

    Det jeg egentlig ville skrive om i dag er mine tre favoritter innen intervalltrening. Nå når jeg er på kalorikutt så har jeg også lagt inn en del intervalltreninger i uken slik at jeg kan optimere fettapet, og på en eller annen merkelig måte har jeg faktisk blitt skikkelig glad i løpeøktene mine. Jeg som egentlig hater hatet å løpe har plutselig begynt å glede meg til hver økt. Det har vel bare noe å gjøre med at jeg har begynt med intervalltrening fremfor lange løpeturer. Motivasjon handler jo om å finne den treningen man faktisk liker! 

    Jeg har tre økter jeg pleier å variere mellom, og etterhvert kommer jeg kanskje til å prøve ut litt flere også, men enn så lenge trives jeg med disse. Har blant annet prøvd 4x4 før, og det er jeg ikke særlig glad i. Som jeg tidligere har skrevet et innlegg om, løper jeg alle mine økter i fastende tilstand. Det passer ikke for alle, men jeg foretrekker det på den måten. Uansett - la oss gå over til de tre intervalløktene. Det skal nevnes at jeg alltid starter øktene med å gå raskt og etterhvert jogge i 5 minutter som oppvarming, i tillegg til et par minutter nedtrapping etter.

    Synkende intervaller

    Disse har jeg skrevet et innlegg om tidligere, men jeg skriver de her en gang til. Her faller dragene for hver runde, slik at arbeidstiden blir kortere for hver gang. Denne er fin hvis du ikke har så lang tid til treningen, og vil ha en rask og effektiv økt.

    ⇒ Runde 1: Løp 4 minutter, deretter aktiv pause på 2 minutter
    ⇒ Runde 2: Løp 3 minutter, deretter aktiv pause på 1,5 minutt
    ⇒ Runde 3: Løp 2 minutter, deretter aktiv pause på 1 minutt
    ⇒ Runde 4: Løp 1 minutt, deretter aktiv pause på ½ minutt
    ⇒ Runde 5: Løp ½ minutt 

    Pyramideintervaller

    Disse intervallene løper jeg når jeg har lyst på en litt hardere og lengre økt en den ovenfor. De minner jo om hverandre, bare at man her først bygger opp lengden på arbeidstiden og så synker den igjen når man har nådd 4 minutter. 

    ⇒ Runde 1: Løp 1 minutt, deretter aktiv pause på 30 sekunder
    ⇒ Runde 2: Løp 2 minutter, deretter aktiv pause på 1 minutt
    ⇒ Runde 3: Løp 3 minutter, deretter aktiv pause på 1,5 minutt
    ⇒ Runde 4: Løp 4 minutter, deretter aktiv pause på 2 minutter
    ⇒ Runde 5: Løp 3 minutter, deretter aktiv pause på 1,5 minutt 
    ⇒ Runde 6: Løp 2 minutter, deretter aktiv pause på 1 minutt
    ⇒ Runde 7: Løp 1 minutt, deretter aktiv pause på 30 sekunder
    ⇒ Runde 8: Løp ½ minutt ​

    Korte intervaller

    Sammenlignet med andre korte intervaller er ikke disse så korte, men korte intervaller er optimale for å forbedre kondisjon og derfor løper jeg disse annenhver intervalltrening. Jeg tør ikke enda å sette farten opp nok til at jeg kan løpe kortere haha, det der med å hoppe av og på mølla i høy fart skremmer meg litt fortsatt. Så god balanse har jeg ikke. 

    ⇒ Løp 1 minutt, deretter aktiv pause på 1-1,5 min  
    ⇒ Gjenta 8-10 ganger

    Her på den siste har jeg brukt 1,5 minutter pause tidligere, men tenker å prøve ut 1 minutt neste gang. Dette kan man tilpasse litt i forhold til farten man løper på. 

    Håper dere fikk litt inspirasjon og fortell meg hva du syns om du prøver den ut!♥

  • Publisert: 03.05.2018, 18:52
  • Kategori: Trening
  • 2 kommentarer
  • Oppsummering av april

  • 01.05.2018 18:19
  • Hei♥ Jeg tenkte for en gangs skyld å få til en månedsoppsummering. Prøvde meg på det en gang i januar, men det falt litt ut igjen til februar og mars. Burde egentlig være flinkere til å faktisk notere i løpet av måneden hvis jeg skal få til sånne innlegg på jevnlig basis, for jeg husker jo ikke veldig mye av starten på måneden når vi går inn i en ny måned. Men denne måneden har jeg hvertfall relativt god oversikt, så jeg kjører i gang en oppsummering likevel jeg.

    Månedens høydepunkt
    Her tror jeg nesten at det må bli at jeg ble ansatt i ny jobb i løpet av april. Startet jo ikke før i dag - og vet jo ærlig talt ikke hvordan det kommer til å bli enda - men stillingen virker så spennende, og jeg har søkt studierelevant arbeid så lenge nå uten hell, så det var utrolig gøy at jeg fant noe til slutt. Enda gøyere er det jo at stillingen var akkurat det jeg lette etter, så jeg gleder meg mye til å faktisk komme i gang med noe. I tillegg så må jeg jo nesten nevne de herlige dagene vi hadde midt i april en gang, hvor vi fikk litt forsmak på sommeren med shortsvær og grilling. Kjenner jeg gleder meg enda mer til sommer etter det. 

    Månedens nedtur
    Hm, her har jeg faktisk ikke noe som skiller seg klart ut. April har vel egentlig vært en ganske bra måned. Det er vel kanskje litt kjedelig at store deler av måneden har gått med til å sitte låst fast til pensum og eksamenslesing, men det kan ikke helt defineres som en nedtur heller syns jeg. 

    Månedens treningsøkt
    Generelt har april vært en utrolig god treningsmåned fylt med masse motivasjon. Denne måneden har jeg begynt å legge inn 2-3 ukentlige intervalløkter i tillegg til mine 4 faste styrkeøkter, og jeg syns hver eneste trening er gøy. Håper den motivasjonen fortsetter! Men hvis jeg skal nevne en spesifikt så vil jeg si denne benøkten som jeg skrev om for litt siden. Det er min favoritt høy-rep benøkt, og den her var ekstra bra siden det var siste før vi skiftet program, så da ga jeg enda litt mer enn vanlig! 

    Månedens matrett
    Her kan jeg egentlig ikke huske alt jeg har spist av god mat denne måneden, men kyllingnuggets med søtpotetfries er en god kandidat. Dette postet jeg oppskrift på her. Det var utrolig godt, men det passer dessverre ikke helt inn i kalorikuttet mitt nå, så det blir nok en stund til neste gang. Tenker å eksperimentere med å bytte ut et par av ingrediensene for å gjøre den "diett-vennlig" da, så kan jeg kanskje få spist det igjen snart likevel. 

    Månedens serie/film
    Husker nesten ikke hva jeg har sett denne måneden heller, men Designated Survivor har begynt å sende nye episoder på Netflix som vi har sett på de siste ukene. Den serien syns jeg er utrolig spennende, så anbefales om dere trenger serietips. Ellers begynte jeg på dokumentaren Before the Flood med en venninne, som jeg har hatt lyst til å se superlenge. Det er en dokumentar hvor Leonardo DiCaprio reiser rundt for å se konsekvensene av klimaforandringene enkelt forklart, og det jeg har sett inntil nå var veldig bra. En utrolig viktig film, og den typen dokumentar som gir deg lyst til å dra ut og endre hele verden nesten. Den anbefales også! 

    Nå blir det trening og så middag for vår del. I morgen kommer dagen til å gå til bachelorskriving igjen før en dag med jobb på torsdag. Vi snakkes snart da♥

     

     

  • Publisert: 01.05.2018, 18:19
  • Kategori: Månedens
  • 4 kommentarer